Colors per l’Héctor!!

Quan l’Àngels em va dir que estava esperant un nen, de seguida vaig pensar en que havia arribat el moment de fer una nova manteta de cotxet i de seguida m’hi vaig posar.

La primera idea va ser fer una manteta de llana amb punt d’arròs bicolor però aviat vaig perdre la paciència i em matava l’avorriment. No hi havia manera d’avançar! i vaig dir prou… a vegades cal dir prou…i la vaig deixar a mitges (potser algun dia l’acabaré) per començar un nou projecte ple de color  molt més a to amb el destinatari li seva mare: una manteta de granny square plena de color per la primavera que s’acosta!

Després de  fer vàries proves de granny em vaig decantar per un amb poc calat, només a les cantonades i ideal per treballar en un sol color.

 

 

Aquí teniu el patró. Molt fàcil!

Aquesta vegada, he treballat amb un fil acrílic (el cotó trobo que pesa massa per una manteta de bebè) i agulla del 3,5. Les 6 primeres files les he fet amb color i la última, sense calat, amb color blanc que ha servit de nexe entre tots els grannys.  Aquí teniu dues manera de fer-lo. Jo he fet la segona opció, anar creixent amb cadenetes de 6

 

El més complex ha estat el cosit de la manta. Normalment quan es cusen els grannys, ja sigui amb agulla o amb ganxet, acostuma a fer cert relleu que no sempre queda bé. Després de fer moltes proves i de remenar per internet i als llibres de casa, vaig trobar una tècnica que m’ha funcionat molt bé, a més, per tal de fer-la més llampant i acolorida, el cosit l’he fet amb un color diferent al blanc dels grannys que després a continuat a la vora externa de la maneteta.

El secret està en fer el cosit, ja sigui amb agulla o ganxet pel fil de darrera de la passada. Us mostro un dibuix que  ho deixa molt clar:

I ja està… fàcil, ràpida de fer (no de cosir…) i molt alegre i cridanera.

Ara sols falta que els hi agradi!!

I per a tothom qui li agradin els granny square, aquí us en deixo uns quants per anar provant. Podeu fer-ne mantes, coixins, diademes, i moltes coses més!

1 thoughts on “Colors per l’Héctor!!

Deixa un comentari